Levering

Hoe worden de Valentino geschenken ingepakt en geleverd?

Alle webshop bestellingen worden ingepakt in stevige kartons waarin de producten extra worden beschermd met plastic bubbels en de lege ruimtes worden opgevuld met luchtkussens. De afgewerkte colis worden elke werkdag opgehaald door de UPS koerier, en de daarop volgende werkdag aangeleverd bij u thuis of op het werk.

Wat zijn de leveringskosten?

De leveringskosten voor België, Nederland en Luxemburg zijn 5,95 € per pakket (tot maximum 12 kg). De leveringskosten voor andere Europese bestemmingen: Frankrijk & Duitsland 10 € / Verenigd Koninkrijk, Ierland & Oostenrijk 11 € / Hongarije & Italië 14 € / Spanje, Portugal & Denemarken 16 € / Alle andere EU-landen 20 €. UPS levert niet aan de volgende landen: de Canarische eilanden, Ceuta, Melilla, Azoren, Madeira, Cyprus, Malta of andere landen buiten de EU.

Hoe lang is de levertijd?

Al onze online bestellingen worden vers gemaakt. De transporttermijn hangt af van het leveringsadres: In België, Nederland en Luxemburg  gebeurt de levering binnen 1 à 2 werkdagen. In Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk wordt er binnen de 3 à 4 werkdagen geleverd. In andere EU-landen wordt er geleverd binnen de 4 à 5 werkdagen. U kunt uw pakket altijd volgen met het UPS tracking nummer.

Welke landen worden geleverd?

We leveren in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Oostenrijk, Hongarije, Italië, Spanje, Portugal, Denemarken, Zweden, Finland, Slovenië, Slovakije, Tsjechië, Polen, Letland, Roemenië, Griekenland, Litouwen, Estland en Bulgarije. Omwille van het hoge mogelijke transportrisico en problemen met de douane leveren we niet in landen buiten Europa.

Kan ik een specifieke leveringsdatum opgeven?

Ja, het is mogelijk om een gewenste leveringsdatum op te geven. Gelieve hiervoor op de pagina 'winkelwagen' de gewenste leveringsdatum mee te delen. Standaardleveringen in de Benelux zullen de volgende werkdag geleverd worden als de bestelling geplaatst is voor 12 uur 's middags. In Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en andere landen binnen de E.U. wordt de levering geschat op 3 werkdagen.

Op welke dagen wordt er geleverd?

We leveren alle dagen behalve in het weekend en op feestdagen.

Wat gebeurt er als de ontvanger weg is op het moment van levering?

Als de ontvanger niet thuis is krijgt hij een briefje van UPS in de bus waarmee hij contact met hen kan opnemen. Er wordt automatisch de volgende werkdag een tweede keer aangeleverd en de daarop volgende werkdag een derde keer. Indien er telkens niemand thuis is wordt het geschenk teruggestuurd naar Valentino. Indien uw pakketje niet binnen de afgesproken termijn geleverd is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Kan ik mijn pakketje volgen?

Ja, u kunt uw pakket volgen door middel van de UPS tracking service. Via email ontvangt u een code en een link, hiermee kunt u uw pakket volgen.


Kan ik extra instructies geven bij de levering?

Ja, op de pagina 'winkelwagen' kunt u specifieke leveringsinstructies toevoegen. We zullen er alles aan doen om hiermee rekening te houden.

Kan er worden geleverd in ziekenhuizen of zakelijke adressen?

Ja, dit is zeker mogelijk, de levering  zal altijd plaatsvinden bij de belangrijkste receptie of mailing ruimte voor interne verspreiding. Vergeet dus zeker niet de bestemmeling te vermelden bij de leveringsinstructies.

 

Veilig betalen

Wij Beschermen U

Transacties op onze website worden georganiseerd en beschermd door de betalingsprovider EPAY. Alle nodige informatie voor de implementatie van uw betaling, is  vergrendeld door het gebruik van SSL. Deze data kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door anderen. Uw betalingsgegevens worden niet opgeslagen op onze website of op onze computers.

EPAY is een technische service en kan niet worden aansprakelijk gesteld voor geschillen ivm uw bestelling. Dit moet rechtstreeks gebeuren met Valentino en/of uw bank.

Voor de afhandeling van uw betaling zal u worden omgeleid naar betalingsservice EPAY. Uw betalingsgegevens worden dus niet opgeslagen op onze website of op onze computers.

 

 

FAQ - Mijn bestelling

Hoe weet ik zeker of mijn bestelling geplaatst is?

Als uw bestelling goed geplaatst is, krijgt u van ons een ordernummer en ontvangt u een email die uw bestelling bevestigt.

Kan ik een persoonlijk berichtje meesturen met mijn geschenk?

Ja, je kan een persoonlijk berichtje invullen op de pagina 'winkelwagen'. Uw persoonlijke boodschap zal op een kaartje worden geschreven en binnenin de geschenkdoos worden toegevoegd.

Worden mijn persoonlijke gegevens anoniem behandeld?

De enige informatie dat wordt verzonden met het geschenk is uw persoonlijke boodschap en de leveringsinstructies. 

We zijn gebonden aan de Wet 'bescherming persoonsgegevens' en zullen dus jouw persoonlijke gegevens niet onthullen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Contacteer ons zo snel mogelijk indien u uw bestelling wenst te wijzigen of annuleren. U kan ons bereiken via email info@valentino.be of telefonisch op +32 2 567 05 71 (werkdagen van 9uur - 12uur en van 13uur - 17uur). Indien u te lang wacht en uw bestelling is reeds verstuurd dan kan ze niet meer worden geannuleerd.

Ik heb een promotiecode, hoe gebruik ik deze?

Op de checkout pagina kunt u de promotiecode ingeven waardoor uw korting in rekening gebracht wordt. Er kan slechts één promotiecode gebruikt worden per bestelling.

 

FAQ - Mijn betaling

Gebeurt mijn betaling veilig?

Ja, voor de betalingen werken wij samen met de online betalingsprovider EPAY en Mollie. Uw kredietkaart gegevens worden dus enkel opgeslagen op de beveiligde pagina van EPAy of Mollie zelf.

Welke betaalkaarten worden geaccepteerd?

Wij accepteren elektronische betalingen via Maestro, Visa of Mastercard.

Kan ik in een buitenlandse munt betalen? (niet-EURO)

Ja, dit is mogelijk, alle betalingen zullen worden omgerekend naar je eigen valuta tegen een koers die bepaald is door je eigen bank.

FAQ - Mijn pralines

Wat is de beste manier om mijn Valentino pralines te bewaren?

Chocolade wordt het best bewaard in een koele en droge ruimte bij een temperatuur van ongeveer 18°C. Bewaar daarom uw chocolade op de koelste plek in uw woning. U kan uw chocolade perfect naast uw wijnvoorraad opbergen, aangezien beiden dezelfde bewaartemperatuur hebben. Wanneer chocolade te warm of te vochtig wordt opgeslagen dan stijgt de cacaoboter naar het oppervlak en vormt ze een stoffige grijze film. Deze film is onschadelijk en verdwijnt wanneer de chocolade smelt in uw mond. Wanneer de chocolade terug vloeibaar is krijgt hij zijn natuurlijke rijke bruine kleur terug. Bij heel warm weer in de zomer kan u de pralines eventueel ook bewaren in de koelkast, maar dan wel verzegeld in een luchtdichte verpakking, anders krijgt u condensatie op de pralines.

Zijn Valentino pralines geschikt voor mensen met speciale dieetwensen? (veganisten, diabetici, en mensen met gluten intolerantie)

Op de pagina "pralines" van onze website staan alle pralines met de gedetailleerde beschrijving van welke pralines juist geschikt zijn voor personen met specifieke dieetwensen of allergieën.

Zit er alcohol in de Valentino pralines?

Sommige pralines in het assortiment bevatten alcohol. De verse room en de praliné vullingen bevatten geen alcohol, maar een ganache daarentegen is altijd gemaakt met room en met een kleine hoeveelheid alcohol dat dient als bewaarmiddel. Op de pagina "pralines" op de website kan u duidelijk zien welke pralines al dan niet alcohol bevatten.

Hoe lang kan ik mijn Valentino pralines  & chocolade bewaren?

De houdbaarheidsdatum staat altijd op de verpakking van onze producten, in het algemeen kan chocolade lang bewaard worden (weken tot zelfs maanden) wanneer ze in goede condities wordt bewaard. Het beste is een koele en droge ruimte rond 18°C-20°C met een vochtigheidsgraad van max 50%. Natuurlijk is de verse chocolade de beste chocolade, dus hoe vroeger u ze opeet hoe beter.

 

Klantendienst

Hoe kunt u ons contacteren?

Stuur ons een e-mail op info@valentino.be of bel ons op +32 2 567 05 71. Wij zijn per telefoon dagelijks bereikbaar van 8uur tot 12uur en van 13uur tot 17uur, maandag tot vrijdag. Wij zijn gesloten op zaterdag, zondag en feestdagen.

Waar kan je ons vinden?

We zijn gevestigd in Schepdaal, Vlaams-Brabant, op een 5-tal kilometer van Brussel. Ons adres is: Valentino Chocolatier, Ninoofsesteenweg 1026, B-1703 Schepdaal, Belgium.

Heb je een klacht of wil je een probleem melden?

Als echte chocolade producent besteden wij heel veel zorg aan onze pralines en aan onze geschenken. Alle pralines worden hier gemaakt en elk geschenk wordt manueel verpakt zodat het hier steeds in topconditie vertrekt. Als u op een of andere manier toch teleurgesteld bent in onze service of in ons product, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst via dit email adres hello@valentino.be of bel ons op 02 567 05 71 (op werkdagen van 8:00-12:00 en 13:00-17:00). Wij beantwoorden al je vragen binnen één werkdag en doen er alles aan om eventuele klachten op te lossen.

Is het mogelijk om een beschadigd geschenk terug te sturen?

Al onze geschenken worden in een heel stevige en veilige verpakking verstuurd met UPS. Op deze manier wordt het geschenk zo snel mogelijk en met het minste risico aangeleverd. Indien het geschenk toch beschadigd zou aankomen en niet aan uw verwachtingen voldoet, gelieve ons dan binnen de 5 dagen op de hoogte te stellen en ons een foto van het beschadigde geschenk te mailen, faxen of posten. Wij mailen u een ophaal label toe dat u bovenop de beschadigde doos plakt en UPS komt deze de volgende werkdag ophalen. Daarna krijgt u van ons een nieuw geschenk in de plaats of u vraagt gewoon uw geld terug.

Kan u mij verwijderen uit de mailinglijst?

Al onze mails hebben een 'unsubscribe' optie onderaan de e-mail, als je hier op klikt wordt je automatisch uitgeschreven.

Bieden jullie ook specifieke bedrijfsgeschenken aan?

Ja, wij bieden een uitgebreid gamma van geschenken aan die specifiek gericht zijn naar bedrijven en andere organisaties. Deze variëren van kleine geschenkjes tot grote geschenkmanden voor uw werknemers of klanten. U kan deze bekijken in onze catalogus geschenken. Voor meer informatie neemt u best rechtstreeks contact op met David Dekeyser via dit e-mail adres: david@valentino.be